Dunareai - infoTravels.ro - informatii asupra atractiilor turistice din Romania. Prezentari ale tuturor zonelor turistice din Romania. - InfoTravels

Cauta in pagina
Du-te la conținut

Meniul principal :

OBIECTIVE TURISTICE
Al doilea fluviu al Europei ca dimensiuni, dupa Volga, Dunarea isi are izvoarele pe teritoriul Germaniei, in Muntii Padurea Neagra. In drumul sau spre varsare, Dunarea strabate Europa de la vest la est pe o lungime de 2860 km, adunandu-si apele de pe o suprafata de 805.300 km patrati. Dunarea intra in România in localitatea Baziaş. Hidrocentrala Portile de Fier II,  construita in anii 1977-1984, aval de prima la 80 km, constituie o noua aventura umana pentru bararea fluviului european. Ineditul era dat de insasi zona geografica. Aici sunt doua Dunari, Dunarea Mica si Dunarea Mare, fluviul fiind impartit de Ostrovul Mare - cea mai mare insula de pe Dunare de la Baziaş la Calarasi. S-au barat ambele brate ale Dunarii, pentru a se construi Centrala româno-iugoslava cu cele doua ecluze.

Pe malul Dunarii, in apropiere de Orşova, este sculptat intr-o stanca uriaşa Capul lui Decebal, inalt de 40 m şi lat de 25 m. Statuia regelui dac este cea mai mare din Europa. Aflat pe raza comunei Dubova, langa Orşova, judeţul Mehedinţi, golful Mraconia pare un colt rupt de lume. Constructia a durat 10 ani 1994-2004. In zona pot fi practicate mai multe tipuri de turism: ecoturism, drumetii, vizitarea monumentelor istorice ce se gasesc de-a lungul Dunarii, pana spre Drobeta Turnu Severin, vizitarea manastirilor din zona, turism stiintific (in zona cazanelor ) intalnim specii rare de plante si animale).

La Cazanele Mici - adancimea Dunarii atinge maximul: 120 de metri.
O croaziera pe Dunare este ceva de neuitat. Orasele-port Braila si Galati nu trebuie sa fie ratate, mai ales in data de 15 august, de ziua Marinei, jocurile marinaresti si defilarea navelor de lupta creeaza o atmosfera unica. De asemenea o plimbare pe faleza Dunarii la Braila va poate incarca bateriile. Vizitatorii Galatiului au sansa unei calatorii inedite pe Dunare, cu o corabie cu panze din secolul al XV-lea.
În 1895 a fost inaugurat podul de la Cernavodă , proiectat şi construit de Anghel Saligny, la acea vreme cel mai lung pod din Europa. Acesta a fost construit între 1890 şi 1895 pentru a asigura legătura feroviară între Bucureşti şi Constanţa. Începerea lucrărilor de execuţie a avut loc la 26 noiembrie 1890 în prezenţa regelui Carol I. Podul de peste Dunăre are o deschidere centrală de 190 metri şi alte 4 deschideri de 140 metri, alături de un viaduct cu 15 deschideri de 60 metri. Podul se află la 30 m peste nivelul apelor mari ale Dunării pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai mari catarge. Podul peste Borcea cuprinde 3 deschideri de câte 140 metri şi un viaduct cu 11 deschideri a 50 metri. În Insula Borcea, care în acea vreme constituia o baltă, pe care o traversa un tronson de 14 km al căii ferate, s-a mai realizat un viaduct de 34 deschideri a 42 metri. Cu rampele de acces, cei 4087,95 metri de poduri formau, la acea vreme, cel mai lung complex de poduri construit în România şi al treilea ca lungime din lume. Deschiderea centrală de 190 m era cea mai mare din Europa continentală. Costul total al tronsonului de linie ferată Feteşti-Cernavodă, inclusiv liniile de cale ferată şi staţiile, a fost de 35 milioane lei aur. sursa:historia.ro
 
Înapoi la cuprins | Înapoi la meniul principal